zondag 19 maart 2017

Een joker inzetten

Er zijn kaartspelletjes waarbij je de joker kunt inzetten om het verloop van het spel naar je hand te zetten: Jij bepaalt hoe het verder gaat. Dat spreekt me wel aan en als ik denk aan mijn voornemen aan het begin van dit jaar is het een mooi moment om de daad bij het woord te voegen.

Martha is ziek en genoodzaakt zelf een joker in te zetten in de serie #WOT:

Joker ~ 1) Bepaalde speelkaart 2) Drieënvijftigste speelkaart 3) Extra speelkaart 4) Figuur in het kaartspel 5) Grappenmaker 6) Kaart 7) Kaartterm 8) Leukerd 9) Nar 10) Narrenfiguur 11) Overscharige kaart 12) Paljas 13) Passepartoutkaart 14) Potsenmaker 15) Ridicule speelkaart 16) Schalk 17) Speciale speelkaart 18) Speelkaart 19) Wildcard

Aan het eind van 2016 constateerde ik, dat ik teveel hobby's en bezigheden had om er nog van te kunnen genieten, zonder gestrest te raken. Ik besloot er elk kwartaal twee van uit te zoeken die meer aandacht krijgen en de andere op een laag pitje te zetten. Om uiteindelijk te kunnen constateren waar ik het meeste plezier aan beleef. (Voor het hele verhaal: KLIK HIER).

Ik koos voor schrijven en lezen. Elke week een boek lezen, elke week een recensie schrijven en meedoen met #WOT, #SG en #50books. Zeker, ik vond het heel leuk om te doen, maar ik voel dat het tijd wordt de focus te verleggen. Dat kan ook wel kloppen, want het eerste kwartaal is bijna om.

Het weer nodigt uit om meer naar buiten te gaan en minder achter de PC te zitten. Een van de hobby's die op een laag pitje stond en er nu om vraagt weer serieus opgepakt te worden is het wandelen. Enthousiast gemaakt door andere wandelbloggers pakte ik de uitdaging op dit jaar 1000 km te wandelen en daarvoor mijn oude Zeeuws-Vlaamse wandelblog (KLIK HIER) weer nieuw leven in te blazen (daar schrijf ik dus inmiddels ook elke week een stukje op). In oktober wil ik meedoen met de Sallandse Wandelvierdaagse en daarvoor zal getraind moeten worden. De voorzichtige wandelingetjes van de afgelopen maanden moeten dus wat steviger worden.

Daarom zet ik het komende kwartaal mijn joker in en ga meer wandelen en minder lezen en schrijven. En voor de dagen met slecht weer duik ik weer eens in de genealogie. Ik heb veel verzameld, het is tijd voor de uitwerking en wie weet nieuwe speurtochten naar mijn verleden. 
#WOT, #SG en #50books blijf ik volgen na 1 april. En ik zal heus nog wel eens een bijdrage leveren, maar niet meer elke week. Ook de boekrecensies zullen minder worden. Mijn wandelblog wil ik wel elke week bijhouden.

En na 1 juli? Dan gaan we alle kaarten maar weer eens op tafel leggen.

© Jannie Trouwborst, maart 2017.

#WOT: betekent Write on Thursday. Iedere donderdag kiest Martha een woord waarover je iets kunt schrijven, vloggen of ploggen. Laat HIER een link achter naar je eigen blog zodat iedereen mee kan lezen.

1 opmerking: