maandag 29 mei 2017

Op eieren lopen

Er is hier de laatste tijd nogal het een en ander aan de hand, waardoor ik soms als een kip zonder kop rondloop. Dan is het een hele toer om tijd vrij te maken voor het spreekwoordenspelletje van Carel (KLIK HIER), ditmaal SG17-21 met als trefwoord EI.

Maar ik ben geen zachtgekookt ei en al is het op eieren lopen, ik wil toch mijn ei kwijt kunnen. Als is het maar om te zorgen dat het tussen Carel en mij koek en ei blijft. Dus al is mijn bijdrage beperkt dit keer: beter een half ei dan een lege dop! moet je maar denken.

© Jannie Trouwborst, mei 2017. 

Iedere dinsdag geeft Carel de Mari op zijn blog een woord op waarmee je een spreekwoord kunt bespreken. Iedereen kan altijd meedoen. Hoe? Mag je zelf weten. Je kunt een verhaal schrijven waarin het spreekwoord een rol speelt, je kunt in de etymologie duiken en de oorsprong van het gezegde verklaren, et cetera. Plaats een link onder het blog van Carel en lees daar ook de andere bijdragen.

1 opmerking: